20 października 2013

Ciasto z kaszką



Ciasto pamiętam z mojego dzieciństwa. Bardzo je lubiłam i postanowiłam je zrobić. Myślałam, że teraz będzie mi mniej smakować niż kiedyś, ale się myliłam. Ciasto szybkie, nie wymagające pieczenia i bardzo smaczne. No i córci bardzo smakowałoJ Polecam bardzo!

Składniki:
duża paczka herbatników
200 g cukru
200 g masła
2 łyżki kakao
1 l mleka
1 szklanka kaszy manny
100 g rodzynek
garść orzechów (około 50g)

Do dekoracji:
czekolada gorzka
wiórki kokosowe

Dno formy (25x25cm) wykładamy herbatnikami.

Masło, cukier i kakao umieścić w garnku i stopić na niewielkim ogniu, mieszać do dokładnego połączenia składników. Wlać mleko i zagotować. Do gotującego się mleka wsypać powoli kaszkę mannę, cały czas mieszając, by nie powstały grudki. Nie przerywając mieszania, gotować na małym ogniu, aż kaszka zgęstnieje. Dodać rodzynki i pokrojone orzechy, wymieszać. Gorącą masę wylać na herbatniki. Na wierzchu kaszki ułożyć kolejną warstwę herbatników. Polać stopioną na parze czekoladą i posypać wiórkami kokosowymi. Wstawić do lodówki na kilka godz. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz