12 marca 2015

Sezamowiec



Przepis na to ciasto znalazłam u Doroty i od jakiegoś czasu miałam je na swojej liście ciast do zrobienia. Ciasto wyszło super. Kruche ciasto z sezamem, kremem chałowym, kwaśnym dżemem i bezą z wiórkami kokosowymi. Dodatek dżemu sprawia, że ciasto nie jest za słodkie. U mnie okazało się hitem. Ciasto najlepsze jest na 2, 3 dzień. Polecam bardzo!

Składniki na ciasto:
3 szklanki mąki pszennej
¼ szklanki cukru pudru
250 g masła
5 żółtek
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kwaśnej śmietany

Masa sezamowa:
1 szklanka sezamu
¼ szklanki cukru
40 g masła
2 łyżki miodu

Masa kokosowa:
2/3 szklanki cukru
200 g wiórków kokosowych
5 białek

Składniki na krem:
½ szklanki cukru
150 g chałwy bez bakalii
125 g masła

Dodatkowo:
1 słoiczek kwaśnego dżemu np. z porzeczki, czerwonego agrestu

Ciasto: wszystkie składniki zagnieść na gładkie ciasto. Ciasto podzielić na 2 części. Jedną część ciasta wyłożyć na wyłożoną papierem blachę o wymiarach 25x35 cm.

Składniki na masę sezamową przesmażyć i gorącą wyłożyć na blachę z rozłożonym ciastem. Piec w temp 180°C przez 15-20 minut. Ostudzić, wyjąć z blaszki.

Drugą część ciasta wyłożyć na tą samą pustą już blaszkę. Ciasto posmarować dżemem.
Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Dodać wiórki kokosowe i delikatnie wymieszać. Przełożyć na ciasto z dżemem. Piec w 180°C przez 15-20 minut. Wystudzić i wyjąć z blaszki.

Krem: masło utrzeć na puszystą masę, dodawać stopniowo cukier, ciągle ucierając. Na końcu dodać pokruszoną chałwę. Ucierać na jednolity krem.

Złożenie: ciasto z sezamem wyłożyć na blaszkę, posmarować kremem chałowym i przykryć ciastem z wiórkami kokosowymi. Włożyć do lodówki. Smacznego!

3 komentarze:

  1. Robiłam takie ciacho, pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja zawsze uwielbiałem sezamki, ciekawe czy smak będzie podobny, spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne ciasto:) robiłam je kiedyś:)

    OdpowiedzUsuń