20 października 2015

Kubanka


Kubankę jadłam kiedyś na imieninach. Ciasto było bardzo dobre, ale też bardzo słodkie. Przepis znalazłam u Arabeski i postanowiłam sama zrobić. Z tego przepisu wyszło lepsze, nie tak mocno słodkie. Ja zrezygnowałam z nasączenia biszkoptu, a biszkopt zrobiłam ze swojego przepisu. Gościom bardzo smakowało, a córka pyta kiedy zrobię znowu to ciasto J Polecam bardzo!

Składniki na biszkopt:
5 jaj
½ szklanki cukru
½ szklanki mąki ziemniaczanej
½ szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki kakao

Składniki na krem:
200 g masła
3 łyżki nutelli
2 żółtka
2 szklanki mleka
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki mąki pszennej
3 (czubate) łyżki cukru

Dodatkowo:
500 ml śmietany 30%
2 łyżki cukru pudru
2 śmietan-fixy
mały słoiczek powideł śliwkowych
herbatniki maślane
herbatniki kakaowe

Do nasączenia:
½ szklanki naparu z kawy
2-3 łyżki rumu

Biszkopt: jajka ubić z cukrem na parze, na dość puszystą masę. Oba rodzaje mąk przesiać wraz z proszkiem do pieczenia i kakao. Dodawać stopniowo do masy jajecznej, delikatnie mieszając. Ciasto wylać na blachę (25x35cm) wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w 180°C przez około 30 min.

Krem: żółtka, cukier i obie mąki zmiksować ze szklanką mleka. Resztę mleka zagotować. Do gotującego się mleka wlać zmiksowaną mieszankę i ugotować budyń. Ugotowany budyń przykryć i odstawić do wystudzenia.
Mało utrzeć na puszystą masę. Dodawać po łyżce wystudzonego budyniu, cały czas ucierając. Następnie dodać nutellę i dobrze wymieszać.

Biszkopt nasączyć zimnym naparem z kawy wymieszanym z rumem. Wyłożyć krem, wyrównać. Na krem ułożyć jasne herbatniki, na nie powidła śliwkowe, przykryć warstwą kakaowych herbatników.

Kremówkę ubić z cukrem pudrem, pod koniec ubijania dodać śmietan-fixy. Wyłożyć na ciemne herbatniki. Wierzch posypać startą czekoladą. Schłodzić, najlepiej przez całą noc. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz