29 listopada 2011

Skubaniec



Tego ciasta nie mogło tu zabraknąć, ponieważ skubaniec to ciasto, od którego zaczynałam. Od razu wprowadziłam małą modyfikację, żeby kruszynki na wierzchu były dwukolorowe, no i tak już zostałoJ
Najlepiej smakuje z owocami kwaskowatymi, czyli z agrestem lub czerwoną porzeczką. Świeże owoce można również zastąpić gęstym dżemem.

Składniki:
250 g masła
500 g mąki
5 jajek
1 mały proszek do pieczenia
5 łyżek cukru + 1 szklanka cukru do białek
2 łyżki kakao
owoce (u mnie czerwone porzeczki)

Z mąki, masła, proszku do pieczenia, cukru i 5 żółtek zagnieść ciasto. Ciasto podzielić na pół. Do jednej połówki dodajemy kakao i zagniatamy, do połączenia z ciastem.
2/3 białego ciasta rozkładamy na blaszce. Na białe ciasto rozkładamy 2/3 ciasta kakaowego. Następnie kładziemy owoce. Białka ubijamy ze szklanką cukru i kładziemy na owocach. Na białka kruszymy pozostałe części ciasta. Piec w temperaturze 180˚C przez około 1 godz., do suchego patyczka.
Smacznego!


6 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda, a tu człowiek w pracy musi siedzieć, zamiast wypróbować przepis, ech...:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. To trzeba by brata zachęcić do zaglądnięcia:)))Ala

    OdpowiedzUsuń
  3. Alicja - hehe, to może przyślij brata do mnie:)
    Bulma - no tak, człowiek naogląda się pyszności w pracy i od razu robi się głodny;)
    Ala - i nawet siostra do mnie zajrzała:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, smakołyki super, trafiłam tu z bloga Alicji i zostane na dłużej przy takich słodkościach...
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu, bardzo mi miło:) Mam nadzieję, że coś zasmakuje:)

    OdpowiedzUsuń