26 listopada 2011

Szafranowe risotto


Przepis nie jest na ciasto, ale za to pycha! Moje pierwsze risotto. Do tego jakieś dobre mięsko i surówka i mamy ekstra obiadek. Mąż ciągle dopytuje kiedy znowu będzie na obiadJ
Źródło: przepis Baddiego Valastro

Składniki:
1 łyżeczka szafranu
1 l bulionu drobiowego
1 cebula czerwona (może być zwykła)
1,5 szklanki ryżu
0,5 szklanki białego wina
parmezan
2 łyżki masła
olej

Szafran namoczyć w gorącym bulionie (około 0,5 szklanki).
Cebulę pokroić w kostkę i podsmażyć na oleju z dodatkiem 1 łyżki masła. Do zarumienionej cebuli dodać ryż i białe wino. Wymieszać. Następnie dodajemy namoczony szafran z bulionem. Dodajemy resztę gorącego bulionu. Gotujemy co chwilę mieszając, do momentu, gdy ryż wchłonie cały płyn i będzie miękki. Zdjąć z ognia. Dodać 1 łyżkę masła i starty parmezan. Wymieszać. Podawać na ciepło.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. z szafranem jeszcze nie robilam a moje dziecia risotto b.lubia :) czekam na wiecej przepisow. pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pisałam, to moje pierwsze risotto i nie bardzo mam porównanie. Ale nam bardzo smakuje.
    Dziękuję za odwiedziny!

    OdpowiedzUsuń