26 stycznia 2012

Tarta cytrynowa


Uwielbiam wszystko co jest mocno cytrynowe i mocno kwaśneJ Ta tarta jest właśnie mocno cytrynowa. Dla mnie idealna, chociaż dla niektórych może być za kwaśna. Przepis znaleziony w książce „Pieczone specjały”.

Składniki na ciasto:
150 g mąki
25 g cukru
125 g masła
1 łyżka wody

Składniki na krem:
150 ml kremówki
100 g cukru
4 jajka
3 cytryny
cukier puder do posypania

Wszystkie składniki na ciasto włożyć do miski i wyrobić. Ciasto owinąć folią i schłodzić w lodówce przez 30 minut. Schłodzone ciasto rozwałkować i wyłożyć nim wysmarowaną masłem formę do pieczenia tart o średnicy 28 cm. Nakłuć spód ciasta widelcem i ponownie schłodzić przez 30 minut w lodówce.
Na ciasto położyć folię aluminiową i wysypać fasolki. Piec w rozgrzanym piekarniku w temperaturze 190˚C przez 15 minut. Zdjąć folię z fasolkami i piec kolejne 15 minut.
Ubić śmietanę, cukier, jaja, skórkę i sok z cytryn na gładką masę. Masę wylać na podpieczony spód. Piec w piekarniku przez około 20 minut, aż masa się zetnie. Wystygniętą tartę posypać cukrem pudrem i podawać. Smacznego!

8 komentarzy:

  1. To jest nas dwie:) A kiedy ta wizyta? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wpadam do Was niemal zaraz po turnusie w poszukiwaniu słodkości a tu niespodzianka - tarta cytrynowa. U mnie w domu same łasuchy. Troche obawiam się takiego ciasta. Jutro obgadam sprawe z córcia, moze zaryzykujemy?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko zależy od tego, czy lubicie smak mocno cytrynowy, jeśli tak to bardzo polecam.
    Ja do Was też ostatnio wpadam często, żeby zobaczyć co tam u Frania słychać nowego. Nawet Zosia wskakuje mi na kolana i wie, że zaraz mama pokaże "dzidzi":)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ada, uściski dla Twojej Zosi:) Franula tez lubi oglądać filmiki z innymi dziećmi:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też kocham wszystko, co jest mocno kwaśne!! :) pozdrawiam :0

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Szana!
    W takim razie zachęcam do wypróbowania:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń