05 maja 2012

Grecki Pan de Horiadaki



Ten chleb, na początku mojej przygody z chlebem, poleciła mi moja bratowa Alicja jako jeden z lepszych chlebów, który zawsze wychodzi. Rzeczywiście jest pyszny i robię go chyba najczęściej. Polecam! 
Źródło: przepis pochodzi ze strony Mirabbelki. 

Składniki na zaczyn:
20 g zakwasu (u mnie żytni)
70 g mąki pszennej
40 g wody

Składniki na ciasto:
440 g mąki pszennej
300 g wody
10 g soli (1,5 łyżeczki)
15 g cukru (ja daję łyżeczkę)
1 łyżka oliwy


Składniki zaczynu wymieszać i odstawić na 8-12 godz., aż potroi swoją objętość i opadnie.
W dniu wypieku wodę wymieszać z mąką i odstawić na 20 minut. Do ciasta dodać zaczyn i wyrobić około 10 minut. Następnie dodać pozostałe składniki i jeszcze chwilę wyrabiać, aż ciasto będzie gładkie i będzie odrywało się od ścianek miski. Przykryć ściereczką i dostawić do wyrośnięcia na około 2-3 godz. W międzyczasie można je 1-2 razy odgazować w równych odstępach czasowych (tzn. rozpłaszczyć i rozciągnąć na lekko wysypanym mąką blacie, a następnie złożyć brzegi ciasta na siebie).
Z ciasta uformować okrągły bochenek i włożyć do wysmarowanej olejem formy tortowej (ja piekłam w keksówce). Odstawić na około 5 godz., aż potroi swoją objętość.
Piec w temperaturze 200˚C przez około 35-40 minut. Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz