29 września 2012

Naleśniki



Niedawno wypróbowałam przepis na naleśniki Ewy Wachowicz. Przepis wydaje się standardowy  i prosty, ale ciasto jest bardzo smaczne. Mojej córci tak zasmakowały, że teraz chce codziennie naleśniki na obiadJ

Składniki:
2 szklanki mąki
1 szklanka mleka
1 szklanka wody mineralnej gazowanej
4 jajka
2 łyżki cukru
szczypta soli

Mąkę, jajka i mleko miksujemy, dodajemy cukier i szczyptę soli. Na końcu dodajemy wodę gazowaną i miksujemy do uzyskania jednolitej, gładkiej masy. Ciasto odstawiamy na ½ godz.

Smażymy naleśniki z obu stron na patelni posmarowanej masłem (posmarować przed każdym wylaniem ciasta).

Podawać z czym kto lubi. My jedliśmy z dżemem truskawkowym. Smacznego!


9 komentarzy:

  1. PROSTE I SMACZNE , CZEGO CHCIEĆ WIĘCEJ :) POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie tylko coś innego to woda niegazowana prawda?
    Ja ubijam białka oddzielnie i jakie za to są puszyste nieziemsko:))))
    Uwielbiam takie naleśniki najzwyklejsze.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, jak ja lubię naleśniki. :) Robię zawsze na oko, czasami dodaję do nich... coca coli ;)
    POzdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skorzystalam z twojej rady i dodalam coca coli , wyszly boskie, pierwszy raz miekkie, mozna bylo je jesc bez zadnych dodatkow :)

      Usuń
  4. Mała kuchareczko tutaj dajemy wodę gazowaną. Ja często robiłam z wodą gazowaną chyba, że akurat nie miałam pod ręką, ale zawsze mniej jajek dawałam. Teraz robię naleśniki, najczęściej z tego przepisu:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Majanko też zawsze robiłam na oko. Naleśniki z coca colą?! Hmm chyba też muszę spróbować:D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. witam przepis w trakcie produkci jak narazie musiałem dać 3 szklanki mąki ze względu na wielkość szklanki do uzyskania konsystęcji

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam naleśniki. Dzisiaj robiłem gryczane z warzywami :)

    OdpowiedzUsuń