12 stycznia 2013

Placki dyniowe z serem feta



Sezon dyniowy za nami, ale jak co roku mam zapasy dyni w piwnicy.
Tym razem polecam placki dyniowe na słono. Placki bardzo smaczne. Ja zrobiłam z serem feta, ale można je też zrobić z innym serem np. camembert, ricotta. Polecam bardzo!
Źródło: przepis pochodzi z Kwestii Smaku, trochę zmieniony.

Składniki:
750 g dyni startej na tarce o drobnych oczkach
270 g fety (opakowanie)
4 jajka
około 12 łyżek mąki ziemniaczanej
pieprz

Dynię wymieszać z żółtkami, dodać pokrojoną w kostkę fetę i mąkę ziemniaczaną. Białka ubić, dodać do masy, przyprawić pieprzem. W razie gdy ciasto będzie za rzadkie dosypać jeszcze trochę mąki. Smażyć na oleju, z obu stron, do lekkiego zarumienienia.
Podawać na ciepło. Można podawać z sosem np. jogurtowo-ziołowym. Smacznego!

3 komentarze:

  1. Przypomniałaś mi o mojej zamrożonej dyni!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się:) U mnie jeszcze sporo dyni:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne połączenie dyni i sera, na pewno wypróbuję, może z serem Bałkańskim(lidl), jest trochę delikatniejszy od fety:)

    OdpowiedzUsuń